fredag 8 maj 2015

Helg igen...

Som vanligt går veckorna rasande fort och nu är det fredag igen. Vi ska till svärmor på mat... vilket lyx.
Dagen har varit kanonbra... Jobb och en massa skratt... Jag fick mig även en promenad med jobbarkompisen Assar (hund). Jag hade inte så mycket annat för mig så det va trevligt med en tur runt arenan.

Så till dagens roliga nyhet..
  Jag säger bara GRATTIS Linda till "det nya".
Va spännande med nytt jobb! Men va Du ska sakna alla jobbhelger... Det som har varit kryddan i livet att få jobba varannan helg och lite till... ha haa... nej skämt å sido. Verkligen jätteroligt att Du fick chansen. Å nu verkar ju Åselehelgen också vara räddad!! Jag ska nog fira dig med bubbel ska du tro! Gå ju å fira varenda helg med tanke på att folktandvården inte jobbar helger... Blir väl morötter istället för godis till drinken framöver...

Nu tycker jag att solen kan få komma fram... det är grått och trist ute och det ger verkligen ingen energi. Jag är i stort behov av SOL! Men det kommer väl. Jag ser i min "räkna-ner-kalender" att det är snart bara en månad kvar tills vi åker till värmen... Det ska bli så himla kul, härligt och skönt.

Man måste ta vara på alla glädjeämnen i livet. Vare sig det är stort eller smått. När tokskrattade man senast? Ja, säg det.. men nog är det himla skoj å bara få vrida sig av skratt...

Nästa vecka är också en rätt rolig vecka.. om man gillar att vara ledig vill säga. Jag jobbar bara måndag och tisdag sen är det helg för min del. Axel åker till Stockholm på skolresa och jag och Nisse ska vara hemma. Undra just va vi ska hitta på för nåt...

Inga kommentarer: