torsdag 12 december 2013

Tänt var'e här!

Stormen Ivar är här - förbaskade gubbe... Jag tycker det är olustigt med storm. Strömmen for och kom, svartsjuk verkar den där Ivar också vara... Jag hade date med Ernst å då nog gatt strömmen fara men tydligen så va E starkare än I... Eftersom strömavbrottet varade i några minuter.
Jul med Ernst... Han pysslar på med både det ena och det andra... Fulsnyggt är just hans påhitt men jag gillar det iaf.

Julen närmar sig fast det ser ut som april ute. Ingen snö inga minusgrader, tjällossning på grusvägarna och man väntar mer på påskkärringar än tomten... Strunt samma, nu är det jul!! Jag som älskar julen är helt värdelös på att göra juliga saker. Jag går aldrig på julkonsert... Jag går aldrig på julbord... Inte ens ett enda... Läser på FB om grötluncher, jul-aw, kakfrossor och julmarknader... Jag gör inget sånt - kan man lova sig själv att bli bättre på sånt eller måste man byta identitet, familj, släkt, blod, DNA, personnummer ?? Ja, helt enkelt byta ut hela sig själ...? Eller så får man gilla läget!

Fy vale vilken tråkig person jag är. Hur skulle det vara om jag tog och överraskade mig själv med nåt ovanligt? Kanske ta på mig en färgglad tröja eller ett par randiga tights ( till min svarta klänning, kul om man känner igen sig lite iaf)

Jag antar att jag kliver ut igenom dörren imorgon, lika svar å vit som vanligt.

Barnen sover - sambon sover... Bara jag vaken som vanligt - ikväll är till å med katten inne. Bara för mig å hoppa i säng också... Hoppas att blås Ivar ger sig iväg fortare än han kom...

Sankta lucia - skänk mig en tia ( eller varför inte lite till så här i jul-spenderar tider)

God natt från världens största tråkmåns!

Inga kommentarer: