torsdag 26 december 2013

Julhelgen...

Så var det då över - julen 2013. Allt har varit toppen bra på alla sätt och vis förutom att den va grön och isig... men vädret rår man ju inte över.
Julaftonen gick fin fint... Juldagen likaså. Det blev ett hastigt knytkalas hemma hos oss med Näsströms och Sundbergs... var och en fixade till lite vad som fanns hemma och så blev det en hejdundrande middag.
Vi spelade spel och hade trevligt. Bild kommer i nästa inlägg...(eftersom jag skickar bilden från telefonen) förutom den jag la in igår...
Idag har det varit lugna gatan. Grabbarna for till Bjästa och ensam hemma blev jag. Jag har inte gjort många knop men det hade jag inte tänkt heller. Segat framför tvn och sett både bra och dåliga program. Askungen spelade jag in igår och såg den idag istället - har aldrig sett hela filmen utan har bara sett den lilla snutt som visas på julaftonen.
Ikväll har det fortsatt i samma andra - TV och lego byggning.
Nu ska jag hoppa i säng... Natti natti!!

Måste göra mörkt så fröken Juni förstår att hon ska sova och inte gå ut... sitter vid dörren och vill ut, har hon fått vårkänslor i det varma vinter vädret?? Fast nu är det iaf minusgrader så kattskrället får hålla sig inne inatt - det räcker med att hon va ute och slarvade igår.



Inga kommentarer: