onsdag 26 september 2012

Varning för älg!

Så va man vaken igen... jag har drömt om jobbet inatt... såna där jobbiga drömmar som bara strular... MEN nu är jag vaken, kaffe har jag kokat. Grabbarna är skickade till skolan . Bara att luta sig tillbaka och njuta av en kopp!

Dagens upplägg:
  • Ska göra ett pass i hemmet... här är grusigt!! (Vem behöver gå på gym... man öppnar bara dörren, då får man frisk luft, huset vädrat och samtidigt springer man runt och plockar grejor, dammsuger m m... Rätt bra motion det oxå!)
  • Hacka äpplen - å baka nåt gott... så passande att det va billig Milda Vaniljsås på Konsum!
  • Frosta ur den lilla frysen...

Tur att jag frostade ur frysen i helgen, ska visst komma älgkött så då är det bra att ha ordning på "fransyskorna"

Varnig för full frys!!
Jag blir alltid så rädd att inte allt ska få plats i frysen när jag får kött... Det tar verkligen jättemycke plats när det ska frysas in... I år blir det mycke köttfärs!!! 

Det verkar också ha krypit in en förkylning i min kropp. Snorig och tung i huvudet - har kännt det flera dagar men det har inte brutit ut. Jag får väl kurera mig idag så jag är pigg imorgon.
----
För övrigt är det otroligt lugnt på alla fronter... händer inget särskilt, har inget officiellt skvaller - fast nog finns det skvaller...

Fy va trist det är att inte känna sig pigg - hatar förkylningar och alla sjukdomar.

Nä jag tar en påtår och sen drar jag igång dagens roliga göromål!

Ha en underbar dag där ute!!

Inga kommentarer: