tisdag 18 september 2012

Äntligen kom den!

Den natten då Ronja föddes gick åskan över bergen, ja, det var en åsknatt så att allt oknytt som höll till i Mattisskogen förskrämt kröp undan i sina hålor och gömslen. Bara de grymma vildvittrorna gillade åskväder mer än alla andra väder och flög med tjut och skrik runt rövarborgen på Mattisberget.''
Igår va det ett riktigt busväder... å likt som i sagan om Ronja så föddes en liten skrutt.
Vi har fått en bebiskusin... Grattis Kristina och Tommy, Nelia och Mira.

Efter en massa väntande kom den lilla gulliga bebisen... fick en bild imorse och nu bara överlängtar vi tills vi får snusa på den lilla söta tjejen.
En ny kusin har kommit och man kan väl få kalla sig faster om än bara som "skräp-faster"

---
Idag blev det inte riktigt som jag hade planerat. Skulle till Kramfors på en personaldag men i sista sekunden kom ett SMS om att det va inställt. Det blev en vanlig dag på kontoret istället - fast hur är en vanlig dag på kontoret?? Det har funkat superbra och jag är så nöjd med dagen så här långt. Vi fick till och med tårta av ett gäng underbara damer som har cirkel hos oss!
Nu ska jag skicka Nils och Oscar på miniorerna och själv så tror jag att det blir en motionsrunda - fast jag känner mig lat som en oxe.
---
Har just fått en lägesrapport från den nya mamman och allt verkar under kontroll! Lovely!!

Vilken bra dag!

Inga kommentarer: