fredag 21 september 2012

Strålande morgon!

Det verkar bli en fin höstdag - Jag sitter med morgonens andra kaffekopp... eller ingår kopp nr 2 som påtår till kopp nr 1?? Jag sitter med en kopp kaffe iaf. Solen skiner, inget regn ingen blåst... härligt!

Nils är skickad till skolan och Axel och jag ska snart bege oss till Bredbyn. Han tappade en tand igår som varit lös länge... så inatt kom tandfen och bergade bort tanden och lämnade 10 kr. Tur att han fick ut den innan idag annars hade nog tandläkaren dragit ut den... å det kan ju kännas lite läskigt.

Jag gillar inte att gå till tandis med varken mig själv eller barnen... gillar det inte, så är det bara.

Ja, just ja, har jag berättat att vår lilla bebiskusin ska heta TUVA - Tuva är ett nordiskt namn, en avlägsen form av Tor som betyder "Diamant" eftersom Tova är en kvinnlig variant av Tor.

Jag tycker att det va ett jättefint namn! Snart så får vi träffa henne!

Idag fyller Skorpeds för alltid Söndagskolfröken år - GRATTIS AINA ARVIDSSON - Önskar dig en toppendag!

Å alla ni andra - Ha en underbar dag!

Inga kommentarer: