måndag 4 december 2017

Morgonpromenad!


Imorse körde jag BMW till stan... en Skorpedsbil som skulle på hälsokontroll på Lindholms Bil... gick fint det... lämnade den och promenerade till jobbet... månen är helt fantastisk... å Ting1 står som en modern julgran mitt i stan...
Hemma i huset och försöker plocka undan disk och annat som hamnat lite här och där.
Å BMWn är återlämnad där den hör hemma...
Julstöket går lite si så där... men det brukar ordna sig... ska baka lite havrekex på onsdag tror jag, har man bara lussebullar och havrekex... å så en skinka i kylen ( precis som jag har) ja men då kan det bli jul när som helst. Har lite julklappar på G men låångt ifrån klar... men det finns en plan.
Nu har kaffepannan puttrat klart... så nu ska jag ta mig en kopp.
Å vad ska man säga om julkalendern? Barnen gillar den inte och själv har jag inte sett ett enda avsnitt... men däremot så dyker Ernst snart upp i rutan... det ska jag se!
Hade även tänkt boka biljetter till filmen Solsidan... men NÄR? Till helgen är det hockey (oväntat va) Axel har match hemma både lördag och söndag... å på onsdag har Nisse match å jag sitter bänkad i speakerbåset.
Full fart... men det är väl så det ska vara.

Inga kommentarer: