lördag 24 december 2016

God Jul!














Så blev det julafton även i år...
--
Igår när jag kom hem var det rätt omysigt i matrummet ( å stökigt i resten av huset). Nils städade uppe och jag tänkte bort förkylning, nysningar och feber... röjde och strök gardiner...
Efter flera timmars spring upp å ner i källaren, hämta och lämna saker... så blev det lite mysigare. Vi fick till och med in julgranen...
--
Alla sover i huset men jag är vaken, har kokat mig en kopp kaffe med lite inslag av julkaffe jag vann... känner att det doftar lite annorlunda men känner ingen smak direkt...
---
Snön faller och det ser riktigt fint ut... skit att man ska vara så förkyld... mår verkligen inget vidare men med mina kamrater Ipren och nezeril ska jag nog överleva dagen!
Mamma och pappa kommer på grötlunch och sen ska väl cirkusen vara igång!
God jul alla!

Inga kommentarer: