tisdag 14 oktober 2014

Läste nåt bra...

Hittade nåt riktigt bra som Malin Wollin skrivit på sin blogg...

”Egentid är något trams vi har uppfunnit själva”


Ja, för vad är egentid? 
För mig är det när barnen hoppat i säng och jag får en stund för mig själv. Även om det handlar om att hänga en tvätt så är jag själv... Egentid att sitta och läsa bloggar, fb och surfa runt... Egentid - en promenad med en vän... 
Men mest av allt vill jag har egentid MED alla runt omkring mig. 
Jag vet hur tomt och tyst det blir när alla är någon annanstans... När ingen bråkar, ingen drar fram en massa saker, fyller diskbänken med disk, fyller tv-rumsbordet med en massa smetiga glas... Egentid är ju skittråkigt om man inte vet att egentiden är begränsad till en liten liten stund... 

Är det egentid jag vill ha så borde jag nog ha tänkt på det lite tidigare... Fast nog kan man behöva andas egen luft ibland, tänka egna tankar... men jag skulle inte byta bort en massa barnsurr, syskon gnabb, grus i hallen, klädhögar och omaka strumpor... Mitt i kaoset är det faktiskt det bästa som finns!! När allt är likadant sedan sist jag städade betyder det att mitt hus har varit ganska obesökt, och ensamt... Så vill inte jag ha det iaf. 

Så sant som det är sagt!! Klok flicka!

Bäst att gå och hänga en tvätt... på vägen dit plockar jag med mig några udda strumpor i hopp om att det redan hänger några andra ensamma strumpor på linan. (hur många som än befinner sig i detta hus kan jag ge mig den på att jag har "ensamtid" när tvätten ska hängas... ha haaa... listiga är de också!!

Just nu är det knäpptyst - grabbarna sover, sambon är på jobb - kan man ha mer ensamtid än så här? 

Trevlig kväll på Er!!

--
Åh va det är roligt att skriva på bloggen när man skriver på en dator med tangentbord och inte på paddan eller telefonen... Men då får ni tåla att det blir lååånga inlägg också. Älskar min I-pad men jag är liksom bättre på fingersättning än pekfingervalsen. 

Tjingeling!!


Inga kommentarer: