torsdag 23 oktober 2014

Kloka Ernst!!

Hittade en bra bild och ett klok-ord från Ernst!
En paus då och då är inte helt fel men trots allt svårt att klämma in.
Jobb idag och en härlig blås och regn promenad på lunchen... Tur man hade en härlig matdosa med pärer och fiskpinnar!!
Regnet fortsatte... Efter jobbet for jag och hämtade killarna på träningen. Va mörkt det blir när det är ösregn... Som att köra i en kolsäck.
... Kvällen har vi roat oss med att läsa på inför morgondagens samhällsprov som Axel ska ha. Demokrati, motion, votering och grundlagar... Axel verkar ha bra kläm på det mesta... Med lite goda råd och tips från mig...
Hur lär man sig skillnaden mellan Jan Björklund och Göran Hägglund?? Lätt att blanda ihop vilket parti var och en tillhör...
Jag kom på att Kristdemokraterna och Gud hänger lite ihop... Gud börjar på "G" Det gör också Göran, vilket lätt kan sammankopplas med KD... Så va den lilla förvirringen ur världen.
Vi gjorde också en parallell tanke mellan riksdagen, utskott, regeringen - SSKs styrelse, sektioner m m... Vips, så blir bilden lite klarare och verkligare. Om jag är dålig på matte och NO så är jag en jäkel på SO och svenska...
---
Apropå Samhällskunskap... Jag har nyss lyssnat på Emil Källström! Vilken kille! Centerpartiet har en duktig debattör och landsbygdsförespråkare! Av den pojken kommer det att bli nåt stort... Jag skulle inte bli förvånad!

Inga kommentarer: