onsdag 8 oktober 2014

Check på allt

Dagens lista = check!! Allt är gjort som jag hade planerat. Klippning och färg hos Petterssons frisering å nöjd som alltid.
Rickard har jobbat i stugan ikväll så det blir uppdaterade bilder på timmerstugebloggen lite senare.
---
Dagens väder kan man väl bara ge noll i betyg. Fy vale vilket regn och rusk... Men det hör väl hösten till.
Imorgon åker vintertofflorna på... På bilen alltså. Ska bli trevligt och se hur det funkar... Har tid hos däckhotellet kl 11.30 så jag skjuter fram lunchen lite... Tur man har en bra jobbarkompis som täcker upp.
Se så gott folk... Kväll igen... Bara att stoppa killarna i säng...

Jag har förresten tjuvstartat AFÅ... Ja, det är det väl ingen som missat (Advents Förberedande Åtgärder) kan låta tidigt men tro det eller ej, man behöver den här tiden för att hinna igenom alla lådor och skåpar innan advent. En låda/skåp om dagen gör det lätt som en plätt... Å fint blir det också. Jag tog det absolut värsta skåpet idag. Plastburkarna!! Finns det nån som ALLTID har ordning bland burkarna?? Inte jag iaf... Lovar att ställa in allt i den tänkta ordningen men så har man lite bråttom när diskmaskinen ska plockas ur och då blir det KAOS!!!
Nu startar inte AFÅ föraren den 11 oktober men eftersom jag har hockey på lördag när startskottet går ansökte jag om dispens... Vilket beviljades direkt ( av mig själv).

Som sagt, nu ska barnen i säng... Sen ska jag se när Magnus Uggla flyttar in på äldreboende!

Law Law!!

Inga kommentarer: