lördag 24 maj 2014

Tropisk hetta!

Idag har det verkligen varit varmt. Jag har stått i Brattsand hela dagen. Alltid lika trevligt. Allt är sig likt år efter år. Möter trevliga människor och blir alltid lika väl bemött när man kommer... Flera härliga välkomnande kramar.
Dina försäkringar bjöd på en askhink och de tackar man ju inte nej till.
Axel och Nils stannade hemma och skulle få vara hos Robban. Nisse hade turen att få en motorcykel tur med Gullik. De kom och hälsade på hos mig. De fick korv och fika.
Tack snälla Gullik, så roligt för Nils att han fick en hoj tur!

När jag kom hem va de verkligen hett... Jag packade Axels hajk ryggsäck. De skulle övernatta i boern  med scouterna. Ju när de gått så började mörka moln hopa sig... Men fortfarande hett... Jag valde mellan latmasken eller springning, de blev 5 km i hettan.
Sen kom regn och åska... Rejäla smällar men inget strömavbrott.
Nu hoppar vi i säng! Hoppas att ungdomarna sover gott i sina sovsäckar!
God natt!

Inga kommentarer: