måndag 9 augusti 2021

Gissa vilken port?!

Där satt jag på parkeringen… i god tid… och en minut innan jag skulle in kom jag på att man kanske skulle klicka in sitt regnummer för att bekräfta att man va på plats…
En gammal klasskompis va besiktningsman, å så klart hade han inget att anmärka på… ✅ - besiktning!
Å så till överskriften - vilken port fick jag? Nr 1 så klart!
-
Hann med lite ärenden, skjutsade Axel till hallen… fika hos mamma.
Å så när jag kom hem sken solen efter en natt och förmiddag i regn.
Men det varade inte länge… det åskade och så kom störtregnet.
Anna och jag drack kaffe och lyssnade på muller och regn.
Jag har aldrig sett ett sådant skyfall.
Resultatet av det va att jag fick lite vatten i källaren, men det fixade jag snabbt undan. Tur att jag märkte det.
Hade inte jag fått för mig att baka pickekakor just ikväll hade jag nog inte ens gått ner i källaren.

Inga kommentarer: