tisdag 11 maj 2021

Morgonsväng till Ting1

Imorse tog jag svängen förbi hos en morgontrött Axel. Hade några matlådor med till honom… stackars skolungdomar som ska fixa lunch å middag… man vet ju själv hur svårt det kan vara att variera…
Korvstroganoff och stekt kyckling va dagens leverans.
Gött å kunna hjälpa till lite.
Jobbade och så hem å hämta Nisse till träning - ett fågla buffer då skolan är stängd… buss från Skorped är ju en omöjlighet.
En resa till mot stan… passade på att göra några ärenden.
Trött som tusan när jag kom hem för andra gången… men efter lite kaffe hoppade jag i träningskläderna och sprang på löpbandet. Det varnas för björnar efter min vanliga springväg… men de är nog inget att vara rädd för. Blev bandet av bekvämlighet…
6 km å sen lite jobbiga magövningar från Vårruset-appen.
Ungdomarna satt på altan å spela spel… så jag bjöd dem på korv med bröd… kul när man hör deras glada skratt.
Jodå, jag knyckte en korv jag också.
-
Jag har i princip jobbat klart den här veckan. Några timmar imorgon förmiddag men det gör jag hemifrån ❤️

Inga kommentarer: