söndag 2 maj 2021

Många steg…

Den senaste veckan har det traskats en del… det känns i fötterna.
Idag blev det både promenad och en löprunda.
Valborg och 1 maj har firats med goda grannar och en eld… igår va det lite kallare än på fredagkväll. Bara att klä sig efter väder. Det blev några nya bekantskaper också… när det är vår tinar folk fram. Trevligt som tusan.
Nu har jag tvättat och strukit jobbets handdukar. Fick även undan en hög med sängkläder. Vill gärna ha dem strukna i garderoben. Så nu är det gjort!
Jag satte mig faktiskt med ett fotbad för mina ömmande fötter… det gjorde susen, nu är de som nya 🤗
En skön söndagkväll, städat undan och en ny vecka kan köra igång.
Dags att ladda jobbtelefonen så man är rustad för morgondagens samtal.
Känner på mig att det blir en ny strulig vecka… hemskola, besök i Timrå, tandläkare för Nils, borttagning av gips på Axel å så några träningar… blir lite körigt och roddigt när man är ensam hemma… det brukar ju på nåt vis gå att få ihop, har ju en viss rutin på det här…

Inga kommentarer: