måndag 22 mars 2021

Trött!

Idag har jag jobbat i stan.
Började ju bra med strömavbrott imorse. Full packning med akter och sånt jag haft i hemmakontoret.
Å så gatt jag ju ta med plattång och hårspray så jag fick fixa till håret på jobbet... fågla Eon trassla till det.. eller helgens blåsväder va nog boven i dramat.
Jobb hela dagen och lite skjutsning av en Nils. Åkte buss från skolan så jag behövde bara hämta i Själevad.
Susade iväg hem och åt rester från kylen - schysst! Skulle byta om å gå ut på en promenad men där och då... TOG ORKEN SLUT. Helt utpumpad, däckade i soffan...
Corona-viruset är en tröttsam bacill. Att man kan bli så trött. Det hör inte till vanligheten.
Fortfarande helt utan smak och lukt. Lägg till ork...
Det är nog bara att lyssna på kroppen å vila!
Har fått frågan om vilka symtom jag haft.
✅ Värk i kroppen (som växtvärk)
✅Huvudvärk
✅ Frossa
✅ Lite feber
✅ Trött
✅ Förkylning
✅ Torrhosta
✅ Ingen smak och lukt i över en vecka... å har så fortfarande
✅ Andfådd vid promenad
✅ Iskalla fötter
Har varit i karantän i över två veckor. Sovit i full mundering å ändå varit frusen...
-
Bra att summera - man glömmer fort... samma med det man säger när man är sjuk...
... Bara jag blir frisk ska jag...
Jo, jag ska försöka komma ihåg... bara jag blir frisk ska jag göra en massa saker som jag inte orkar just nu.

Inga kommentarer: