torsdag 10 juli 2008

Semestern fortsätter och det gör också...


...det urusla vädret. Men vad kan man göra åt det??

Idag har vi haft en bra dag med många nya leksaker att greja med... inte jag då kanske men iaf.


Jag håller på att ta bort färg från 6 gamla stolar - snål som man är. Men jag tror att de kan bli bra. Stolarna har varit i min morfars ägo och jag är ganska säker på att det är hans pappa som tilverkat dem Vilket borde betyda att de är ca 1 miljon år gamla (eller nåt). Det är ett ganska kul och tråkigt jobb. Först värmepistol och sedan slipmaskin sen kniv och sen slipning igen.... NÄR SKA JAG FÅ BÖRJA MÅLA/BETSA??? Jag satt idag en stund och blev jätteless efter nån timme så jag tog gårdagens tårta och drog till Anna på en kaffekopp. De hade vildmarksbadet varmt så barnen badade en stund och jag tog påtår efter påtår.... DAGS att gå hem MEN då kom Martin på att de skulle grilla hamburgare och VI skulle också äta, HÄRLIGT!! Det är väl sommarlov så in i bomben - man gör det som falller en in. Särskilt här i Skorped!

Sagt och gjort. Vi blev kvar där till kl 20,00. Killarna va dödströtta så de tog och somnade på soffan.

Kände att stolarna kallade så jag tog och gjorde en halv stol klar.... ahhh bara 2½ stol kvar att tampas med.


Nu är det HÖG tid att sova - fast jag är som barnen - somnar till ljudbok - Camilla Läckbergs Sjöjungfrun. Hoppas att den aldrig tar slut för jag vet inte vilken bok jag ska börja på då!


Sov gott alla glada - imorgon är det en ny dag med nya möjligheter

Inga kommentarer: