fredag 4 oktober 2019

Fröken K ryter ifrån!

Örnsköldsviks kommun... Tack för ingenting!
Jag blir så trött när jag läser dagens tidning... för vilken gång i ordningen får vi ingenting för skattepengarna?
Det skär bit för bit av den service man kan förvänta sig. Jag har varit med på flera möten genom tiderna och varje gång får man höra "-Ni är så kreativa, Ni gör det så bra, Wow vilket driv..." bla bla bla.
Vi har ett spökhus mitt i byn som kommunen äger och som ska rivas... sedan länge... men inget händer.
När jag ställde frågan fick jag till svar "Ni får ställa er sist i kön"... Det kostar pengar att riva hus - det måste Ni förstå!
Jaha... men vi har ju väntat länge på att det ska rivas...
Konstigt nog så behövde gamla Rosenborg inte ställa sig sist i kön, där revs det och snyggades det till...
Man flyttar hemtjänstens grupplokal till Sidensjö. Folk åker kors å tvärs från Skorped till Sidensjö t/r, jag möte ibland tre bilar i rad på morgonen... i en jäkla fart - troligtvis för att hinna väcka gamlingarna innan de ska åka tillbaka för att äta lunch. Skönt miljötänk! Hoppas att de tankar sina bilar här iaf!
-
I dagens allehanda säger Nylén (s) att det är inte så många som bor på servicehuset... Nä, undra varför?
Det som en gång var ett tryggt och fungerande äldreboende har "nån" monterat ned, till nåt nätt å jämt boende... inget kök, snart ingen träffpunkt, knappt någon personal om man behöver få tag i nån hjälp.
Träffpunktens lokal städas inte i nån ordning.. Tro men nån att ingen törs flytta dit - å då har man ju nått sitt mål. Döda nåt fungerande istället för att utveckla!
"Bra om någon privat aktör vill ta över"
Jaha, vad är det som de lämnar över? Ett hus som är så bortglömt med under håll... inte en färgskvätt på 30 år!
-
Det pratas om Levande Landsbygd, Servicepunkter... men i själva verket är det bara stadskärnan och skärgården som gäller. Störande!
-
För ett år sedan uppmärksammade jag kommunens "felsök" att sista gatlampan innan man åker in mot byn va trasig... har det hänt något? Not!
Anmälde i augusti i år samma sak...
"Vi har tagit emot din anmälan"
Men den är fortfarande mörk... skandal och skitdåligt!
Örnsköldsviks kommun borde ha en skyldighet att se till att även vi som bor 5 mil från stan får en gnutta service!
Här sköter vi om det mesta själv...
Kul att det blev en ny lekplats! Jag bara undrar vem som ska sköta om de gräsbelagda kullarna.. eller är det nåt specialgräs som bara växer 1 dm?
-
Låt Träffpunkten vara kvar, rusta upp Servicehuset och erbjud människor att flytta hit - få en fin ålderdom... Tala om att det finns boende här - fyll huset med allt som en gång var...
De flesta företag vill väl utvecklas men det verkar som om Örnsköldsviks kommun och PostNord har samma affärsplan - gör allt sämre så avvecklar vi oss själva... eller delar av verksamheten iaf!
-
Irriterande!
-
Jag tror att vi fixar det här ändå på nåt vis men då vill jag ha skattepengen tillbaka för utebliven service!
Som sagt Tack för ingenting!
Tack å hej!

Inga kommentarer: