onsdag 24 oktober 2018

Strykning å röjning...





Ja, det är sånt man får roa sig med en ledig dag. Tvätt å städ... det tar aldrig slut!
Jag tror jag fick till badkarsröret igår iaf... funkade fint igår kväll!
-
Annars då? Jo, livet rullar på i en faslig fart. Dags att få till mat till grabbarna och sen skjutsning på match och träning. Livet levs utifrån både Kb:s- och Modos kalendrar. Hänger en tvätt däremellan och dricker massor med kaffe.
-
Jag lyssnar rätt ofta på ljudbok, bra sällskap när man går hemma och stöka.
Jag lyssnar en del på poddar också. Mina favoriter är Skäringer/Mannheimer och Wahlgren/Wistam...
Ramlade över en annan pod häromdagen som jag inte minns namnet på... handlade om överkontrollerande människor... nästan läskigt... En person som styr och ställer och vill ha koll på alla i sin närhet men gör det ändå i det tysta... kommer inte ihåg vad "syndromet" kallas men man kan knappt tro att dessa människor finns. Går bakom ryggen på vänner och familj, helt utan empati och luskar i allt för att ha kontroll, ljuger och smyger med sanningar. Blir de konfronterade har de alltid en bortförklaring eller har "glömt" än fast de har full koll på sitt hemlighetsmakeri... "Går över lik" för att få sin tillvaro helt enligt sin egen linje.
Jag hoppas verkligen att man inte behöver komma i kontakt med nån sån person.
Människor utan empati är faktiskt det värsta jag vet... Visst är det väl härligt med omtanke och folk som bryr sig.
Tur jag glömt vilken pod jag va inne på... håller mig nog till de vanliga jag brukar lyssna på... då får man ju skratta iaf.
Nu ska jag laga mat!

Inga kommentarer: