torsdag 18 oktober 2018

Flytande


Hårdkokt eller löskokt? Hinner man kokar man äggen på sju minuter... med klok planering så funkar det för det mesta.
Ägg är en basföda i det här huset. Är man på språng hinner man ett ägg i farten... få är det bra om de inte är i flytande form!
Ganska rörigt just nu med träningar, hämta, lämna... man vet knappt åt vilket håll man ska.
Ikväll har jag skjutsat till träningar, sett en träning, å kom hem si så där vid halv 9. Nisse va dock supersnabb att byta om.
Fixat käk som Axel ska ha med sig på matchen imorgon... alltså, salladen görs ikväll, ställs på altanen, i väskan med allt annat matigt som jag ska ta med till jobbet så att det finns på plats när Axel kommer från skolan. Jag skjutsar honom till Modohallen så att han är på plats när bussen går mot Timrå... just ja, måste slänga med en vattenflaska oxå!
Jag ska oxå se till att jag får med mig allt som jag ska ha med mig till stan... Det susar i skallen...
Duschad och redo för att försöka sova lite eller helst mycket. Igår somnade jag vid 23... men vaknade vid 1... klarvaken en stund... vaknar som ett levande lik...
Hoppas på bättre sömn inatt!

Inga kommentarer: