lördag 17 oktober 2015

Road trip!

Redan lördag och helg igen. Jag säger som tidigare... dagarna och veckorna går i faslig fart. Fast den här veckan har känts himla lång.

Jag sitter och sippar på min fjärde kaffekopp... 

Har just skickat iväg Axel och Rickard på en road-trip, Östersund - Ånge. Match i Östersund idag och i Ånge imorgon. Spännande, bussen lämnade Bjästa kl. 8.00 Hoppas att de fick med sig allt... Det är min stora skräck när man ska iväg att en skridsko ligger kvar någonstans... Det kan man ju inte bara låna av någon heller... Men de har nog läget under kontroll.

Vad har hänt den här veckan då? 
Eftersom Rickard jobbar långa dagar i Husum så har vi behövt hjälp med skjuts till träningarna. Det är Anna Näsström och farfar som får hoppa in när föräldrarna inte räcker till.
Jag har hämtat upp i Bjästa efter jobbet så den här veckan har gått fint!! Tur det finns snälla och hjälpsamma personer runt omkring oss...

Men när man kommer hem efter kl. 19 varenda kväll så är man rätt nöjd... blir inte så mycket här hemma så det som ska ske får väl ske idag... Imorgon drar jag och Nils till Kramfors på match så då hinner jag förmodligen rätt lite.

Så idag har jag planen att städa och röja lite här hemma, plocka bort lite utegrejs... man vet aldrig när vintern kommer. Bilen skulle ha blivit tvättad men frågan är om det är nån vits, med tanke på att det är grusvägskörning imorgon... Sen ska jag se Axels match på livearena så då blir det ju ett break mitt på dagen... Vilket lyx att kunna följa matchen från tv-soffan.

AFÅ
Som tidigare år är det dags för AFÅ, Adventsförberedande åtgärder... Ja, ett skåp/låda ska städas varje dag men eftersom jag ligger efter med det den här veckan så måste jag städa inte mindre än fem skåpar den här dagen... 

Sen har jag ju så mycket annat som jag också vill göra men inte riktigt hinner... så vi får väl se vart det landar... Allt eller inget...

Nu håller jag tummarna för KB65s Road-trip-gäng - LYCKA TILL!!
Bildresultat för kb65

Inga kommentarer: