tisdag 15 september 2015

Vilken pod lyssnar Du på??




God kväll!!
Nu gör jag något jag som jag inte gjort på länge... bloggar från en dator. Oftast blir det från min Iphone eller från Ipaden. Vilka prylar man har. Jag har nästan glömt bort hur man använder bankdosan också. Är ju så enkelt att betala räkningar med bank-id.

Men det som inte är lika enkelt från dessa äppel-produkter är att skriva fort. Jag är rätt snabb på att skriva på en vanlig dator. Kanske för att jag gör det mest hela dagarna på jobbet.

Fort går det även både dagar och nätter. Jag hinner inte med allt jag tänker göra... Ser att det var i lördags som jag bloggade senast. Jag brukar ju alltid skriva ett inlägg varje dag men nu är det helt galet... dagarna går så fort och massor som ska hinnas med.

Vad har hänt sedan sist? Då var det lördagmorgon och familjen hade rymt till Ramsele. Jag va helt själv i nästan två hela dagar. Lördag fick vi en seger till Skorpeds damlag och sen fick jag en trevlig tacomiddag... härligt med vänner som tar hand om mig när jag är själv.
Men än fast jag va ute och rantade en hel del så hann jag med en massa bra saker här hemma. Skönt att få undan sånt som bara ligger till sig så att säga...
Bildresultat för älg
Söndagen startade med köttfärsmalning hos svärmor. En massa klumpar i frysen som passade bättre till färs.
Sen blev det mera kött... älg som packades i både bitar och köttfärs. Sen det värsta av allt. Få plats med allt i frysen i nån sorts ordning. Men hungrig behöver man då inte vara - nu är det bara att mumsa på... älg, kantareller, morötter... fattas bara pärer men det finns ju på affärn. Fast nog va det bättre förr när man kunde beställa en säck i Önskan... Då hade man så det räckte ett tag.

Igår hämtade jag hem Nils från Bjästa och sen drog jag iväg på en löprunda. Kände på morgonen att jag hade så himla ont i ryggen och då är det latmasken som lagt sig tillrätta... Brassade iväg 10 km. Jag försöker fortfarande följa träningsschemat på Run keepern... inte helt lätt när man inte får tiden att räcka till...

Nu till rubriken
Jag gillar att lyssna på nåt när jag ska gå och lägga mig eller om jag gör tråkiga saker. Tidigare har jag bara lyssnat på ljudböcker men nu har jag hittat podcast... Mina favoritpoddar (säger man så i flertal?) Ja ja... hur som helst Wahlgren/Wistam  och Träningspoden med Jessica och Lofsan. De är dessa som jag lyssnar på.. men det finns ju en brunn att ösa ur. Jag har även lyssnat på sommarpratare... rätt intressant. Man missar ju alltid när det går på radion men i detta fantastiska "välja själv när det passar samhälle" är det ju inga problem att lyssna när man vill.
Vilken pod lyssnar Du på?? Det kanske finns någon superbra pod som jag helt missat.
Bildresultat för almenäs pod med lofsanBildresultat för wahlgren wistam pod

Ja ha... Nu blev det ett sånt här super mega långt inlägg och det bara för att jag skriver på datorn. Fingrarna liksom bara susar fram över tangenterna och jag tycker att det är så himla kul att skriva.

Nu ska jag försöka bli lite bättre på att skriva varje dag och lägga in lite roliga vardagsbilder och händelser. Men det händer ju inte så mycket en vanlig det... Fast det är ju just det som är livet - här och nu!!

Sov så gott... imorgon är det min lediga dag och då får vi se vad som ska göras...

Det blir iaf morgonkaffe i ERNSTmuggen Bildresultat för mugg ernst

Inga kommentarer: