tisdag 22 september 2015

Klöver och kossor...




Tack för alla besök idag och välkommen tillbaka! 

Tydligen så lockar både fyrklöver och kossor läsare från när och fjärran. Ett rejält uppsving med besökare på bloggen sedan igår.

Det är bra att finns ämnen som folk intresserar sig för och engagerar! Alla kan göra nåt, och på sitt sätt. Jag skriver ner mina tankar och mina synpunkter här och nån annan står på Mynttorget och slår ett slag för den svenska bonden.

Jag känner mig fortfarande irriterad på att det är landsbygden som får klä skott för urusel planering. Ja, jag vet, vi har själva valt att bo här och vi vet att det kostar att ta oss från A - B, finns dåliga kommunikationer och knappt mobilnät eller annat schysst... Nu monteras till och med de fasta telefonledningarna ner så snart får vi väl skicka röksignaler  för att nå omvärlden... ha haa.. nä rakt så dåligt är det inte men jag säger bara som så... försök fatta vad det är man gör när man inte bor i centrum...
Hur det än må vara så finns här en framtidstro och ett driv!!
Bildresultat för fiber bredband
Just nu pågår planering för fiber i Skorped. MEN ordet fiber är så obegripligt för den som inte är insatt... Därför är det så himla svårt att förklara och få alla med i båten. Det kanske var lättare med macken,

Ingen mack = Det går inte att tanka.

Ingen fiber = dålig, urusel, kass uppkoppling... Uppkoppling = nödvändigt! Så kan man kanske sammanfatta det hela. Så nu hoppas vi att det finns lite ork kvar i "fibergruppen" att ro fiberprojektet i land!! Å att vi inte är motsträviga mot framtiden och det nya - det kommer att bli kanon!!

Skepp-å-hoj!!

Inga kommentarer: