onsdag 23 september 2015

Regn och rusk...

Vilket tråkigt väder det har varit idag. Ville helst bara vara inne men så smög sig den där latmasken på mig och så tänkte jag att lite regn kan väl inte ska hindra en för lite motion... På med springskorna och ut i regnet... Känns alltid lite burrigt när man ger sig iväg men 7 km senare är det inte alls lika burrigt. Sprutröd i ansiktet och svetten som rinner utför ryggen... Japp, då vet man att de ha gjort verkan.

Fick mig en resa till Mellansel för att leverera ett stycke Axel... sedan hem och fixa lite mat åt Nils innan han skulle vidare till Bjästa... Fick skjuts av farmor idag.

Jag började fixa lite mat för kommande dagar. Biffar och potatis för imorgon och så en lasagne... Det blir finfina matdosor det.

Hann prata med mamma också, passade på när jag ändå satt i bilen. Frän-mamma som helt på egen hand skaffat facebook men ligger lite lågt tills hon fått lite instruktioner om hur det funkar. Klokt.. Alla nya facebook användare har väl gjort det klassiska att skriva i statusfältet nåt personligt till "någon"...
Jag ska nog ge henne en lektion så hon vet hur det funkar. Kul att hon själv fixat profilbild och omslagsbild. Bra jobbat mamma (71 år på måndag).

Nu ska tvätten hängas, kaffet kokas och bänken stökas av innan det är dags att fingranska årets bönder i Bonde söker fru... Ganska roligt äventyr för dem som är med... om de inte blir hemskickade förstås... Men det brukar ju krylla av "fel" sorts brudar. Några som bara vill vara med för att få bli en b-kändis, några som inte sett en bondgård från insidan och vet att det är en arbetsplats, vissa som stövlar in och tar för sig helt galet... Ja, tro just vilken typ av person man skulle ha varit själv. Men se det får man inte veta för jag har redan valt min familj... å den tänkte jag behålla.

Så ha en trevlig kväll - snart är det helg igen. För vår del fylld av hockey. Axel och Rickard är på cup i Kramfors, jag och Nils håller oss i Bjästa...

Nu är jag iaf rustad för hockeysäsongen med "livearena" har grejsat med lösenord och support sedan igår för att få det att funka och nu verkar det som om tekniken är med mig!! Jippi!

Ja, men ha´re bäst!!

Inga kommentarer: