lördag 12 september 2015

Veckan som gått...

Redan lördag morgon. Det går fort kan jag säga. Veckorna susar förbi och man hinner inte alls med.
Härliga höstdagar men kalla nätter.
I tisdags var det herrarnas sista hemmamatch och därmed blev de segrare i serien! Det firades med tårta på Bränna för både dam och herrlagen i torsdags.
I onsdags hade vi Gun Nordfjell på besök i Skorped. Hon inspirerade oss att träna med bungy pump stavar. Å nog fick vi valuta för hundralappen... Träningsvärk i två dagar!
Igårkväll hade Nils hockeymatch i Bjästa. Han fick en riktigt otäck tackling men tuff som tåget så va han strax på benen igen och gjorde en bra match...
Nu är det bara jag och katten hemma. Träningshelg i Ramsele och nyss drog de iväg med en släpvagn fullpackad med hockeyutrustning... Jag är alltså helt själv här hemma hela helgen. Konstigt... Jag gillar ju när alla är hemma men det är nog bara att gilla läget. Det är väl så här livet kommer att se ut i framtiden. Från att ha haft barnen omkring mig till 100 % så är de stora och klarar sig själva till stora delar.
Jag har alltid ringt hem varje morgon så att de inte ska missa bussen men i veckan så sa Axel att -du behöver inte ringa, vi har koll på klockan... Men ring ändå om du vill...
Jaha, ännu ett steg och bevis på att de börjar bli stora.
Nu ska jag plocka undan lite och starta dagens första tvättmaskin. Galet va mycke tvätt det blir när alla bara tränar och tränar...
Ha en fin helg vet ja... Idag spelar Skorpeds damlag så en sväng på Bränna blir det så klart!

Inga kommentarer: