söndag 13 april 2014

Skatter på skatter... Å dåliga omen...

... Å snart kommer deklarationen
Japp, dags att deklarera... Har gjort en preliminär koll och visst - de blir lite återbäring även i år. Tack å lov!
Återbäring har jag även fått från morgonens aktiviteter... I form av träningsvärk - kommer jag inte ur sängen imorgon så vet jag varför!

Idag har vi varit på en trevlig lunch/middagsbjudning hos svärmor! Värsta påskbuffén!

När alla va mätta och nöjda gick var och en hem till sitt. Jag putsade lite fler fönster på altanen, oljade in bordet och kokade saft av bär jag fått av mamma. Passade mycket bra med tanke på att safthyllan i matkällaren gapar tom.

Anna kom över på kaffe en stund, mysigt att bara surra en stund - en kaffe-surr paus är alltid välkommet!

Nu är det laddat inför en ny arbetsvecka som blir lite kortare än vanligt, skönt med lite ledighet!
Vi har även laddat hallen med en hockeyback, Axel ska träna lite hockey... Tror nog att det pirrar lite i magen på honom ikväll men han sover sött så det va nog inget större pirr.

Knepigt nog är jag as trött fredag och lördag kväll men söndag är jag hur pigg som helst. Kanske för att jag sovit hur många timmar som helst de senaste dagarna.

Här sitter vi nu, paddan och jag... Så himla schysst med en I-pad. Jag borde hoppa i säng, se en film kanske... Slutet jag missade på gårdagens film " national treasure" andra gången jag bara inte orkar vara vaken, trots att det är en bra film.

Nej, nu blir det kväll här, in med katten och sen hopp i säng... Det är ju en dag imorgon oxå. Sov så gott - en bra helg är över... Nu blir det full rulle mot påsk! Givetvis via Blåkulla .

Inga kommentarer: