tisdag 4 mars 2014

Man skulle ha blivit katt...

Vilket skönt liv våren katt ha... Går in, går ut, sover äter äter och sover...
Men jag ska inte heller klaga... Jag får oxå äta och sova...
Jobbat idag och fått mig en god thai lunch, ätit en semla och haft en bra dag!
Kom hem till ett tomt hus... Kände mig lat men hoppade i springkläderna  och susade iväg 5,5 km... Härligt med ute-spring, dock lite halt och slaskigt på sina ställen. Skönt att springa i skymning, Degersjövägen... Bara själv och musiken i lurarna... Längtar till våren, sommaren men då dyker ju även de läskiga björnarna upp. Fast de vill nog inte ha en flåsande, svettig 40 åring... Hoppas jag iaf.
Tisdag kväll, fettisdagen... Läste att Edmarks bakat 12000 semlor idag - kan de va möjligt??  Vem tusan ha ätit upp alla??
Nu när semeldagen är bortgjord är det bara att längta till PÅSKÄGGEN...undra vad man får i ägget i år?? Tror det blir en biljett till solen... Fast då får jag nog fylla ägget på egen hand annars blir det väl bara nå skum-tuppar å drage äckel godis...

Nån som har ett recept på hur man skrämmer fram solen? De va länge sen den tittade fram må jag säga! Sol å kaffe på bron... Längtar!!

Trevlig tjocktisdag på er!!

Inga kommentarer: