tisdag 25 mars 2014

Baxa ut och baxa in...

Ja, vad kan det betyda? Jopp, jag fyndade en soffa till killarnas rum uppe... några hundralappar för en prima soffa... Fynd!!
Nu återstår det att baxa ut några skåpar, ändra om och fixa till... så ska nog rummet få de stuk som är tänkt...
Vi trodde vi skulle kunna bära upp den där soffan själv men som tur va så fick vi bärhjälp av en stark kvinna från 10an... Tusen tack för hjälpen Anna - hur skulle jag klara mig utan dig :-)

Ikväll har jag hunnit springa en sväng på löpbandet. Kändes som vanligt trögt innan jag va igång men tusan va gött de gick idag.

Annars då? Jo, det rullar på... lite jobb imorgon på min lediga dag och så är det väl det gamla vanliga... tvätta och "ställa var sak på sin plats". Förstår inte att det blir så rörigt hela tiden. MEN den här förbaskade motionen gör att man ids inge mer sen man har duschat.

Man måste väl börja fundera på vad man ska önska sig när man fyller år också... Det är ju bara en vecka kvar.

Önskelistan:
En skottkärra... 
En snygg termos... som håller värmen och är schysst att hälla ur
Sol och värme... 
En kökslampa...
Hade tänkt att fixa till vårt furubord, gillar inte furun men gillar bordet, lite färg och slipning kanske kan göra det som nytt!! Har redan rekat läget ang slipningen.
Bara nya stolar så är saken klar!

Så där ja, då har man önskat klart... fast det bästa med kalas är ju att man får gäster och får fika tillsammans. Grejer har man ju i överflöd... det märkte jag när vi höll på en trappa upp. 

Frisk å kry och att få vara glad varje dag - goda vänner och några att älska - det är ju det bästa i livet! Har man inte det så behöver man varken kökslampa eller skottkärra. 

Inga kommentarer: