söndag 23 mars 2014

Hockey over and out...

Ännu en hockeyhelg är till ända.
Drog iväg imorse till Modohallen för en match. KB vann stort 3-11... Modo hade inte så många spelare att tillgå så de kämpade på så gott de gick.
Eftersom man börjar vara ganska så rutinerad så förstod jag att det inte skulle finnas nån cafeteria idag, träningsmatch = inget kaffe till försäljning (borde inte det vara förbjudet??) Hur som helst så gick det ingen nöd på mig, jag hade en stor kaffetermos med mig så jag klarade mig själv och fick även bjuda på några koppar.
Kallt i hallen men varmt ute.Inte alla hockeymatcher man kan gå ut och värma sig i periodpausen.

Jag fick även träffa våra blivande Skorpedsbor, stora och små... Kul att träffas "live" också och inte bara på FB. Jag tror och hoppas att de ska trivas i byn.

Efter matchen så blev det väntan väntan väntan... en sväng på stan och kollade lite kläder och skor. Axel hittade ett par skor och Nils en tröja... jag en kofta. Käk och vidare mot Bjästa på träning. Sista träningen för denna säsong. Fast Axel ska spela cup till helgen så riktigt slut är det inte än.
Medan killarna tränade tog jag en promenad runt Bjästa. Hälsade på mina gamla släktingar... farmor, farfar, gammelmormor, mormor och morfar... alltså en sväng på kyrkogården.

När träningen va slut bar det hem i rasande fart... skulle på möte med Mackenföreningen, susade in där precis lagom till fikat. Ja, det är bara att konstatera att man kan inte dela på sig. Jag hade iaf fixat dagordning och verksamhetsberättelsen... anade att jag eventuellt inte skulle hinna hem så jag stoppade bladen i postlådan och min gode granne mittemot tillika styrelsekollega tog med sig det på mötet... samarbete!!

Japp, å nu sitter jag här...
Mästarnas Mästare = check
Killarna i säng = check
Packat ur bilen = check
Packat för imorgon... Nix
Annika Bengtzon... Japp... soffan, tv = helt okej!!

Ha en fin vecka vet ja... för om några timmar är det dags att åka till jobbet! Men än är klockan knappt halv tio så jag får vara vaken en stund till...




Inga kommentarer: