onsdag 8 januari 2014

Lovat är lovat men osvuret är bäst!!

Nyårslöften… inget som jag roar mig åt eftersom jag vet att jag inte kan hålla ett enda … det finns alltid ett sen, jag ska bara… jag börjar på måndag, tisdag onsdag osv… Så några löften om motion, kost m m är inte lönt att jag lovar…
Men med lite eftertanke så kanske jag ska ge mig på några jag borde bli bättre på…
Men vad borde man bli bättre på? 
Ja, när man nu redan är bra på det mesta förutom att ge sig själv lite guldkant.
  • Jag borde bli bättre på att planera in middagsbjudningar, spontana fem-i-fem bjudningar är jag betydligt bättre på eftersom jag inser att jag lagat mat för en hel armé. Hur många har inte planerat sin middag då??
  • Jag borde bli bättre på att sätta mig ner och läsa en tidning
  • Jag borde bli bättre på att inte vara en sån förbannad tidsoptimist
  • Jag borde bli bättre på att ta saker med en klackspark
  • Jag borde bli bättre på att unna mig själv nåt jag verkligen vill ha/göra...
  • Jag borde bli bättre på att ta mig tid för personer jag verkligen gillar och bryr mig om.
  • Jag borde bli bättre på att göra nåt av alla mina foton som snart svämmar över i både kamera, telefon och på USBn
  • Jag borde dricka mera kaffe – varmt kaffe å inte kaffe som kallnat för att jag ska bara…
  • Jag borde bli bättre på att säga ifrån… Vad är det som gör att vissa har mer rätt att tycka, säga och göra saker som är helt åt he&@e#e?
  • Så kommer det som jag inte borde lova – men jag borde bli bättre på att ta en promenad istället för att hänga en tvätt.
  • Jag ska sluta att tro att jag ska hinna 14 olika saker på 12 olika platser på lunchen. 60 minuter som oftast direkt krymper till 50 minuter.

Listan kan göras hur lång som helst… men jag stannar här… det återstår bara ett enda problem.

Ja, det är ju enkelt om det bara finns ett problem… MEN problemet är att ändra på sina vanor är ju skitsvårt, man är som man är, jag är helt värdelös att säga NEJ!
Jag tror att i mitt alfabet så finns det inte två bokstäver… det är N och E… uppenbarligen så finns J eftersom jag oftast säger JA!
Lovat är lovat – men osvuret är bäst… Jag är ett hopplöst fall för löften som gäller mig själv!

Vad jag däremot kan lova är att jag kommer att fortsätta med mitt skrivande på bloggen. Det är förmodligen mer dravel och ordsvammel än kloka råd och fakta men allvarligt – hur kul är det med fakta och alltid korrekta inlägg?
Tre hjärtan är precis lagom!


Inga kommentarer: