söndag 5 januari 2014

Å iväg det bar!

Allt blir liksom inte alltid som man tänkt sig...

Axel skulle till en kompis i Norum idag och han skulle åka med Rickard som skulle vidare till flyget... Nu blev det inte riktigt som planerat, ingen bil skulle lämnas på flygplatsen så jag fick agera taxi idag igen. Mot flyget via Norum... depå stopp på stor Coopen - rätt schysst fika där och i rätt färdriktning.
Närmade oss flygplatsen och vem kommer jag bakom då? Jo en silverfärgad passat som vanligtvis ligger före mig till jobbet... Mr Johansson från Uberg - hitteligt - två bilar från Skorped svänger in på Gideå airport...
Det va alltså tre Skorpedsbor som skulle ut å flyga idag.

När Nils och jag åkte vidare stannade vi till på Arnäs köpcentrum...bara för kul och för att lillebror skulle få göra nåt... Träffade på ännu en Skopedsbo av modell yngre, som hade löst in sig på Bazzinga... oj va Nisse blev sugen på att också gå in i leklandet... sagt å gjort - 120 kr senare och med ett blått band om armen va det bara att leka i några timmar.
Jag strosade runt bland butikerna och lät killen leka utav sig - svettig och varm va han när kl slog 16 och centret slog igen portarna.
Då va frågan... Åka hem till Skorped eller svänga in till mormor för att invänta hämtning i Norum... Det blev mormor.
Där fick vi mat, frukt, kaffe och skumtomtar. En lång dag på äventyr... som avslutades i soffan för att se JVM... som slutade med silver för de gul/blå killarna.

Nu ska vi hoppa i säng - kl är sena kvällen så det är bara att säga tack å go natt!!

Imorgon är det en ny dag och jag har just insett att jag har ett jäkla logistikproblem på tisdag - SUCK!!

Inga kommentarer: