måndag 19 oktober 2020

Alla sagor har ett slut!

Idag fick den här vackra hästen somna in. Sorgligt men någon gång blir även gamla - pensionerade travhästar för gamla.
Järvsöfaks - så fin!
För några år sedan kom jag på att jag skulle ge pappa filmen som hette "Drömmen om Järvsöfaks " till pappa i julklapp.
Jag fick verkligen kämpa för att få tag i den. Kollade med TV4, ATG, Hagmyrentravet, olika forum... å vips så skickade en helt okänd person ett telefonnummer, numret till Jan-Olov Persson. -Ring honom - han är hur trevlig som helst, skrev den okände personen... jaha... bara att ta tre djupa andetag och ringa honom... inget svar... jag hade laddat för samtalet... väntade en stund och tog tre nya, djupa andetag... å då svarade han. ( hög puls)
En trevlig person som visste vem pappa va, kände till Skorped och tyckte att min julklapp till pappa va en kul grej. Han skickade en film och flera fina bilder på Järvsöfaks.
Han ville inte ha nåt för det men jag skickade några trisslotter som tack.
En roligt minne!
En sorglig dag för de som skött om honom i 26 år. En vacker och ståtlig häst!
(lånade bilden från Hagmyrentravet) Man får rysningar när Järvsöfaks va med i högvakten! Det är nåt visst med kallblodshästar ❤️

Inga kommentarer: