tisdag 2 juni 2020

En regnskur!

Vilken lång kväll det blev...
Efter jobbet svängde jag in på Kvantum och köpte en laxsida... gjorde laxpasta till mig och Nils... resten frös jag in i lämpliga bitar... kan vara bra att finna.
Efter maten... lagom slö... tänkte klippa gräs men det blev kaffe å bok i örat sittandes i altanvärmen...
Men så fick jag lite energi... gick ut och fyllde skottkärran med kvistar och kottar... sen skulle jag klippa...
Men så behövde Anna en promenadkompis - så då gick vi 7 km... härligt väder om ändock svalare än igår...
Tog tag i klippningen efter promenaden... såg svarta moln hopa sig... stegen blev snabbare och snabbare... började med lilla gräsmattan och fortsatte med den stora...
så snart jag va klar började det att regna... nu växer väl gräset ännu fortare. Nyklippt och regn = rena dynamiten för växtligheten!
Kvällen resulterade i 19 000 steg, två pedantiskt klippta gräsmattor 💪.
Innan läggdags kom jag på att det är en viss Nils som ska ha matlåda med sig... bara att ställa sig att koka å fixa... tur man är ledig imorgon och Nisse ska inte upp förrän kl 8... SOVMORGON!
Nöjd med dagen känns det gött å krypa ner i sängen!

Inga kommentarer: