tisdag 30 augusti 2016

Min mormor ❤️


Ikväll när jag kollade Fb hade mamma lagt ut en bild på mormor som skulle ha fyllt 98 år idag om hon varit i livet... Nu är hon tyvärr inte med oss här på jorden men vakar nog över oss barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
---
Jag har många fina minnen av mormor - Där tillbringade jag många lov, gjorde inte så mycket speciellt men det va ett skönt ställe att hänga på...
Hon lärde mig virka, äta kornmjölsgröt och en massa annat viktigt. 11 kaffe dracks varje dag men den där te-koppen om kvällarna va jag inte så förtjust i, inte ansjovis mackorna heller...
Hon sa inte klater - hon sa klatter, hon kallade inte morfar och hans manliga bekanta/svärsöner/svåger m fl för karlar - hon kallade dem pojkar ( än fast de va mer än fullvuxna) Hon hade lätt å nära till tårar ( verkar ha gått i arv)
---
Det va mysigt hos mormor och morfar - bara lugnt å bra. Tänk vilka berättelser från livet jag fick -önskar att jag minns det bättre så man kunnat skriva ner allt mormor upplevt som ung. Grattis på Din dag mormor vart du nu än är och vakar över mig ❤️
(bilden lånad av mamma Inger)

1 kommentar:

lantislygdman sa...

Oj! Vad din mamma och mormor är lika varandra :-)