onsdag 30 januari 2013

Hockey-mamma och städgumma!!

Idag kan jag nog kalla mig hockey morsa... Ha ha... men vi drog vid 15 och kom hem 20. Då hade grabbarna åkt fritt en stund, Axel tränat en träning, Nils två träningar och jag hunnit sitta på läktaren och surra med andra mammor... Vi kom på att idag va en bra dag då vi skulle röja upp i förrådet där grabbarna förvarar sina hockeybackar.  Ganska äckligt kan jag säga - men det är ju då det blir som finast... Städade också tränarnas lilla kaffebod också... där va det också ganska så äckligt...

Det verkade vara uppskattat och det är rätt roligt att göra saker tillsammans - vi skrattade rätt gott. Vi fick till och med en pappa att ta hem alla träningströjor på tvätt... Inte illa. KBs 03/04 lag kommer verkligen att dofta sommarvind vid nästa träning!

Nu har vi landat hemma - hungriga som tusan. Det blev limpmacka med falukorv! Topp-klass må jag säga!
Glad blir man också när gårdsplanen är skottad... nog för att jag själv va ute och skottade tidigare idag men det blev ännu bättre med Anders hjälp - tusen tack för hjälpen!! Nästa gång kanske jag är hemma - då får du kaffe!

Dags att hoppa i säng med killarna  - en bok ska läsas å så pussas go´natt! Sen ska jag se på MIA !!

Inga kommentarer: