måndag 24 oktober 2011

2 månader till julafton!

Nu är jag riktigt sugen på jul - tror inte jag har längtat så mycket nåt år som just detta år... undra varför?
Ikväll har jag lagt in Axels jultidningsbeställning så alla ni som köpt kan börja skramla ram kontanter... nja, det tar väl några veckor innan paketet landar.... på Bredbyn, grrrr jag vill ha paketen till Skorped och utan en massa ringande och grejande. Jag har även ett REK på Bredbyn som måste hämtas ut. Mitt nya körkort. MEN när har man en resa till Bredbyn inplanerad?? Ja, inte när postcentret är öppet iaf. Tur att det är nån vecka kvar tills det måste hämtas.

Ja, vad ska man säga om detta bloggande då?? USELT. Jag har helt enkelt inte haft tid. Det är ju fullt upp för jämnan kan man säga.
Helgen har gått i ett rasande tempo och då har vi inte ens haft nån hockeyträning... konstigt.

Fredagen gick åt till städ, kaffedrickning och promenad.... matlagning och planeringsmöte med SSK. Svooosch... så va det lördag. Då drog jag och grabbarna till stan och rustade oss för vintern. Nya skor och täckbyxor köpte vi. Vi gjorde oss även ett besök på Elgiganten och spanade in vitvaror inför det stundande köksbytet. Jo, för så är nämnligen planerna - det blir inte före jul men allt är i princip tajmat å klart in i mista detalj som Sickan skulle ha sagt. Nu är man lite klokare vad det gäller ugn, häll och kyl...
Lördagskvällen blev hockey och en sväng över till grannarna där det bjöds "på ett som annat" som vanligt har det en förmåga att bli sent när man har trevligt så även denna gång - söndagen = TRÖTT... det tar på, kan väl inte vara så att man håller på att bli gammal??

En ny vecka med nya möjligheter. Rickard har dragit till grannlandet, vi jobbar på här hemma och livet rullar på i vanlig ordning.

Nu ska jag kasta mig i säng - har en tråkigt huvudvärk som ska botas med lite sömn. God natt världen...

Glöm inte att släcka alla trevliga ljus - jag fick mig en lektion av självaste brandchefen idag - sååå även om det är mysigt så ska man nog vara försiktig - Även värmeljus kan ställa till med olyckor!!!

Inga kommentarer: