söndag 26 juli 2009

Jag har allt jag behöver!


Nu är det lugnt och stilla i huset. Söndagskväll och ännu en helg är till ända. Snart är även semestern slut, sommarlovet slut... men än har vi några veckor kvar å jag ska krama ur det sista ur sommaren. Kanske är det därför jag sitter i min sommarklänning på altanen - själv - med värmeljus och mys i skymningen.... det börjar mörkna - hösten nalkas.... - men....

Den här sommaren som skulle bli min bästa (i år igen). När man tänker snabbt så va det väl en skitsommar. Midsommar kall men ändå fin, två veckor stekhetta sen kallt... sen regn och mera regn. Vi åkte ingenstans men for ändå till Åsele, vi hälsade inte på hos nån men hade ändå många trevliga middagar och fester i goda vänners lag. Sjöboden blev inte klar men den blev ändå byggd...
Trots få fisketurer fick vi ändå skapligt med fisk när vi väl kom iväg!
Inget blir som man tänkt sig - så är det bara. Jag har allt och ingenting - MEN jag har allt som jag behöver. Min familj, mina vänner, mitt liv.... Jag har ett jobb att komma tillbaka till och det är det inte alla som har. Jag behöver inte jobba varannan helg - jag styr och ställer lite som jag vill... (på jobbet alltså)
Hur djupt kan ett inlägg bli? Ja, det kan man undra... Men livet tar så många olika vändningar utan att man själv förstår det... Man kanske skulle kliva ur sin egen kropp och kolla lite... hm, hur tänkte jag nu?
Jag har en hemlig dröm... men eftersom jag skriver den här så är den inte så hemlig längre... kanske har jag redan skrivt det i nåt tidigare inlägg... Jag ska skriva en bok - innehållet är så gott som klart men hur ska man börja? Nån gång så ska den bli klar... om den inte trycks så ska jag iaf skriva som om den skulle tryckas... Skulle bara vara så häftigt - Vad vet man - om fem år så sitter man på NK och signerar en bestseller?! Måste nog öva lite på autografen!

Slutsvamlat för ikväll - nu ska jag lägga mig på spikmattan och slappa lite innan jag går och knyter mig och vaknar till en ny underbar morgon - nu måste de bli nån sol annars j#'&%r.. undra just om hot funkar??
...Livet kan bara förstås baklänges men levas framlänges.... alltså den som lever får se vilket väder vi fick...

Natti natti

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Hahaha, du är rolig du...

Kul inlägg ;0)

Kramelikram