torsdag 6 december 2018

Julen...


Alltså vart har julstämningen tagit vägen... samma visa varje år...saknar myset...
Ikväll ska jag iaf se på Ernst.
-
Kollade in dagens avsnitt av julkalendern - kaffe och lussebulle... kalendern började bra men har liksom tappat fart... eller är det jag som har gjort det? Det är ju nu julen ska taggas upp till fullo...
-
Konstigt, vissa saker känns ibland så viktiga - saker man nästan kan göra allt för och vips så infinner sig en känsla av "jag bryr mig inte" Jag har insett att vissa saker kan man inte påverka... hur mycket man än anstränger sig... å där är jag just NU... ganska så skön känsla när man blivit vän med tanken! Inte min förlust...
Den lilla egoisten har vaknat... betyder det att jag bara ska köpa julklappar till mig själv i år?
Ha ha... va billigt det ska bli... för jag önskar mig - INGENTING. Men va tomt det blir under granen... där ska det ju ligga massor med fina paket... å vad skulle mina barn säga om det inte finns några paket... Jag måste nog knåpa ihop några julklappar ändå.
-
Nu har iaf vår julgran ute hamnat på rätt köl... enda fördelen med lite snö...
Snart helg igen... imorgon blir det kakbak inför lördagens hockeymatch 👍

Inga kommentarer: