lördag 22 december 2018

Granvakt!





När man har så fin julgran måste man anlita en vakt... gran-katt-vakt!
-
Nisse å jag drog till stan - galet, jag vet, men va tvungen på Rusta å köpa kolsyra till soda streamern... å så hitta vi lite annat skoj... som diskmaskintabletter... bland annat...
Folk överallt... lång bilkö till stor coopen... men jag skulle snabbt in på systemet men det är ju på samma ställe... vi hittade en parkering till slut... snabbt handlat och så vidare mot Fjällräven C - Match mellan Rickard lag och Axels lag...
-
Innan vi for hem köpte vi julgodis på Candy Corner... hem ljuva hem!
-
Konsum hade öppet till 18 så den sista julmaten är också inhandlad... tror nog att vi kommer att överleva!
-
Nu har Nils och jag bakat chokladbollar, förra laddningen gav jag bort till mamma & pappa... va dit i torsdags med en del olika kaksorter...
Nils och jag gjorde även dumlekakor...
-
Nu har jag kokat en 1-2-3 lag för nu ska här läggas in sill... lagen ska bara få kallna först.
-
Imorgon är det 23 december... å det känns som att jag har läget under kontroll...

Inga kommentarer: