onsdag 19 december 2018

Gratis pynt!





Jag älskar granris... gratis pynt som doftar gott!
Vilken race dag jag haft idag... startade med kalljästa bullar... en sväng till stan å hämta bilen som hade fått en uppdatering av dieselvärmaren... å så fixad baktorkare... hem å grädda bullar och koka kaffe till tre fikasugna gäster.
Storstädning av övervåningen... renbäddning å så fixa middag till mig å Nils... Axel drog till stan...
Bakade chokladbollar... mera städning... kaffe med svärmor å så matlagning för imorgon... grabbarna går på jullov men jag jobbar så då måste det finnas mat att värma innan träningen.
Ikväll gick jag ut å plockade lite granris... tur man har nära till skogen.
Imorgon ska jag vattna ur nå sillfiléer å göra löksill... borde nog fixa till en Janson men det blir i helgen... har lite julhandling kvar men smart som man är så sparade jag julhandlingslistan från förra året så då vet man vad man måste ha... nu är julen nära å snart ska granen in!! Men först hoppa i duschen å så hoppa vidare till sängen!

Inga kommentarer: