söndag 23 april 2017

Det var det...

Här har jag suttit och uppdaterat sidan på cuponline... hoppats och trott att något har hänt sedan de två sekunder sedan jag tryckte på uppdatera.
Hoppet är det sista som överger oss... 1-0, 2-0, 2-1, 2-2, 3-2 (YES!!) 3-3 (åh nej... matchen snart slut... UPPDATERA UPPDATERA... varför händer det inget... UPPDATERA... är det slut... eller... UPPDATERA igen å igen... hallå...
Jag detta är en mammas underhållning eller straff när nån av grabbarna spelar cup.
Idag gick det inte hela vägen... NSHA-03 hamnade på en fjärdeplats vilket är bra med tanke på en så stor cup, många lag och med en massa duktiga hockeyspelare (än om våra grabbar är bäst så klart -ALLTID)
Luften gick liksom ur, helt å hållet, hur känner sig då grabbarna som spelat... ja även ledare som peppar och kämpar på sitt sätt!
Jag förstår om det runnit några tårar i Riga i eftermiddag.
Tur att det går över och det är ju ändå BARA hockey...
Nåväl... man har rätt att vara ledsen, bryta ihop och komma igen... gränsen mellan total glädje och misär/tragedi/sorg är otroligt nära varandra.
---
Vi har iaf satt upp studsmattan idag - vi =jag och min vapendragare NisseNäs! Nu är det bara att hoppa!
---
Mackens årsmöte har idag hållits och det är alltid skönt när det är gjort... Faktiskt det enda mötet som jag slipper skriva protokoll!
Det gick som en dans iaf... Ronald som ordförande för mötet och super säkra David som sekreterare...=protokollet utskrivet, justerad vid sittande möte!! Kanoneffektivt!
---
Helgen gick fort... vi avslutar den med ännu en film från Hemmakväll... Ice Age 5 -scrapatattack! En riktig kanonrulle.
Det var det som sagt!

Inga kommentarer: