onsdag 12 augusti 2015

Sista rycket av semestern!

Igår blev det äntligen klipp å färg! Långhårig och solblekt... Men nu är ordningen återställd! Lyckades boka klipptid precis på morbror Stefans födelsedag, så då bjöds det på smarrig marängtårta medan färgen verkade! Grattis Stefan!
Jag blev så sugen å kolla kantarellutbudet så jag åkte till stugan en sväng... Å jo, jag fick ihop massor, 2 kg gula fina kantareller!

Tittade igenom bilderna i telefonen och hittade några från helgen. Vi campade ju i Hällvattnet och gjorde en promenad till Ulrik... Fick kika in i deras gamla hus och hittade både en gammal Nord Sverige och en "husmodersbok". Ha ha... Många goda råd i vett&etikett.

Sista lediga dagen idag, jobb imorgon. Solen kanske tittar fram... Då ska den få lysa på mig!
Ska också förbereda lite fika till Axels kalas... Min lilla kille fyller 12 år imorgon, MEN han firar sin dag på lördag istället eftersom han är på hockeyskola även i år på sin födelsedag! Så då är man välkommen på fika hos oss.
Ha en fin dag!

Inga kommentarer: