måndag 28 juli 2014

Lite bittert...

Sista lediga veckan... Vaken dag och natt för att känna ledigheten i kroppen... Eller är det verkligen så smart?
Lagom är nog bäst.
Idag är det ingen gassande sol, lite regn men solen kanske tittar fram under dagen.

Igårkväll blev vi bjudna till svärmor på ett glas rosé. Somrigt och trevligt. Grabbarna va så roliga... Satt med oss och va så där skrattiga, när skrattet aldrig vill ta slut...

Idag får vi se vart näsan pekar... Kan bli stan, kan bli vad som helst... Vad vi vet är att den radiostyrda båten de fick av Anna häromkvällen ska testas iaf... Nu ska batteriet vara full laddat så förhoppningsvis är det bara att köra!!

Annars då? Ja, vad ska man säga... Gräsänkelivet gör sig mest kännbart när alla andra är lediga och ser så där himla familjemysiga ut... Men jag vet ju hur min verklighet ser ut även när vi är fyra i familjen... Ganska lite tid till nån semesterlunk. Alltid nåt jobb som ska göras, hemma eller runt om i vida världen - ganska mycke "jag ska bara..." Och om man mot förmodan ska delta på nåt, Kommer man sent... Eller prick på klockslaget ( om det inte gäller hockey eller träning förstås)
bjuda hem nån... Ja, då står man där själv med både Konsumkassar, dammsugarn och grillolja och försöker få till nåt innan gästerna kommer. Inget mysigt " laga mat tillsammans"
I år har vi helt lagt ner projekt bjuda hem nån... Va de ha varit dåligt med nåt grillande med vänner, Nån enstaka bjudning fast jag minns faktiskt inte när. Känns som jag har varit själv sen påsk... Ja, vi nöter ju inte ut varandra iaf... Nu verkar de bli förseningar med R:S hemfärd också... Så den lilla helg jag trodde vi skulle få... UTEBLEV!
Men men... - Allt har sin tid - de gäller bara att använda sin tid på rätt sätt och inse vad man har... Här och nu..

Tusan va bittert de här blev då... Nåja...
Bra kvinna reder sig själv! Jag har som tur är väldens bästa Axel och Nils!!

Inga kommentarer: