fredag 18 juli 2014

Festivalstämning på byn!

God morgon...
Nån fler än jag som hörde ljuv musik på hög volym vid ett snåret inatt?? Inget som störde mig, bara super nyfiken vem de va som spelade! Lät som de kom från gula hyreshuset men, låter väl liiiite otroligt... "Hooooold me now...."
Nåväl, kul de är livat på byn...

Undra hur livat det är i Åsele? Där brukar PRO-camparn va piggare än vi som kommit halvvägs till 80... Trög å trött... Men Uppe me tuppen å på me kaffepannan. Tro om vi blir lik när vi blir gammal - tjo å tjim till sena natten, Där prutas de inte på dryckerna... Å så startar man Åseleveckan redan på måndag... PRO-campen - "still goding strong"
Imorgon får Åsele besök av oss... Jämarns vilka fynd man ska göra... Eller inte, blir nog nå flöten till fiskeväskan, kanske en ny börs om jag hittar en exakt likadan... En pilsner på Kronans... Förra året va jag och klippte mig men de är ju gjort så de blir inget sånt i år. Rickard kanske kan skjuta hem nå mjukisdjur... Han va riktigt vass på det förra året... Eller va säger du Linda, har vi fullt på lagret inför komman de Event?

Nisse å R har åkt på hockeyskolan... Axel fick lite sovmorgon, va sliten igår och lite krasslig. Vi chansade på att lite sömn skulle göra susen. Ska snart väcka honom och blåsa iväg till stan... Hur många resor till stan kan man göra på en vecka??
Ja, går Skellefteåbränslen och Macken i Skorped dåligt så inte beror det på oss iaf... Tror jag ska fixa ett sponsringsavtal med Skellefteå bränslen. Kul å få köra Audin idag!

Solen tvekar lite men den kanske kommer!

1 kommentar:

lantislygdman sa...

Ja, nu har vi ju ordnat lite dremeljer igen te FIRMAN!!