tisdag 21 september 2021

Doftar ljuvligt!

Tänk vad förvånad man blir varje gång den här blomman får för sig att blomma… står där och blir si så där omskött… en skvätt vatten då och då… å vips så sprids en underbar doft på kvällen… jo, för den doftar mest på kvällen… väcker barndomsminnen eftersom mamma också haft en porslinsblomma så länge jag kan minnas.
Jag fick min då jag fyllde 30 år… det är ett tag sen men den lever och mår gott, precis som jag.
Ikväll har jag fixat med lite mat… och varit på besök hos Linda. Fick faktiskt sällskap av henne imorse till stan, det va trevligt…
Kallt å ruskigt ute så den planerade skogspromenaden ställde jag in. Tänkte hämta lite mossa och enris men det får helt enkelt bli imorgon om vädret tillåter.
Bäst att sova… har en diger "att göra lista" imorgon.

Inga kommentarer: