lördag 12 juni 2021

Examenskalas!

Vilken bra fredag det blev.
Jobbade hemifrån på förmiddagen och tog komp på eftermiddagen. Hade lite förberedelser för Nils examens-middag.
Hade stekt kyckling sedan tidigare i veckan så det va bara att skära frukt och fixa med tilltugg. Gjorde några snittar med mjukt tunnbröd, potatissallad och bröd, ost å kex… blev en lite lagom buffé.
Roligt att bjuda när gästerna med kort varsel tackar ja med en gång.
En Ernst tårta och en kladdkaka - värre kalas än så blev det inte men alla va mätta å nöjda tror jag.
Saknades gjordes farmor… en given gäst på alla kalas men det tar vi igen senare.
Mormor kom och stannade till sena kvällen - roligt.
Axel och Linn va också här ❤️ Älskade barn va stora ni är. Jag är så glad och stolt över Er.
Nu är det äntligen sommarlov. Bara njut av dagarna som kommer. Nästa år är det student för Axel - det är knappt att man förstår vart tiden tagit vägen.
Nu är husmor trött i kropp och knopp men somnar med ett varmt hjärta och ett leende.
Så rik man är med goda vänner och en älskad familj…
Nu säger jag det… " Det här ska bli min bästa sommar" ( som jag säger varje år).
Ja just ja… måste väl också passa på att säga Hipp hipp hurra till Helena Broman Lindström som just blivit "tör bakom öra" 50 år - men som fortfarande gillar att leva lägerliv som vilken ungdom som helst. Glad och får mig alltid att bli på gott humör - kul med en pratstund idag - önskar dig ett härligt kalas imorgon. 💝

Inga kommentarer: