måndag 26 april 2021

Hemskola!

Den här veckan är det hemskola som gäller för alla högstadie- och gymnasieelever.
Corona spridningen är värst i Övik... värst i Sverige och Europa... en dålig lista att toppa.
En hektisk vecka på många vis. Däckbyte imorgon, frisör för Nils, tandläkare för mig och så ett optiker besök för Nisse.
Blir dubbla resor till stan imorgon - ska skjutsa Nils på träning...
Apropå träning... ikväll blev det en språng å gång sväng på 8 km och så ett magpass... Vårruset appen sporrar mig att göra mina övningar. Om det ger något vet jag inte men träningsvärk i magen får jag iaf.
På min motionssväng träffade jag en annan motionär... alltid trevligt att växla några ord och sen springer man iväg åt varsitt håll.
-
Ungdomarna sitter på altanen och spelar spel... jag varvar mer med en kopp kaffe och tvättmaskinen snurrar. Rev ur sängkläderna efter middagen så inatt sover jag gott i renbäddad säng - det är mysigt det!

Inga kommentarer: