onsdag 16 september 2015

Vad gör jag nuförtiden?

Ja, det kan man undra. En hel ledig dag och den rasslade till rätt snabbt.

Skickade barnen på skolan och sen blev det som avtalat - Kaffe med ERNST-muggen... Gjorde ett race i källaren med pantflaskor och burkar... Frostade av frysboxen och fick nån sorts ordning bland alla nya köttbitar.

Promenad och en sväng in på skolan med lite mat åt Axel som skulle direkt till Bjästa på elevensval (hockey).

Efter promenaden så var det bara att invänta Nils, lite käk och så en resa till Bjästa för träning. Under tiden som grabbarna var på is så sprang jag en sväng. Roligt att springa på lite okända marker - man kan liksom spana in hur folk har det... De finns dem som har rat även där men många har så himla fina tomter också. Det gick otroligt bra att springa - så glad man blir men det är väl som vanligt - ett steg närmare en dålig runda. Schysst att göra bort motionen när man ändå bara ska vänta.Bildresultat för springa

När jag kom tillbaka så var Axel och Ludde klara och vi begav oss mot Skorped. Fast innan så pantade jag burkar och flaskor för över 150 kr. Skönt att bli av med lite påsar...

Tittade in till svärmor med en blomma - bara för att... kan vara kul och visa lite uppskattning för all hjälp jag får hela tiden. Tack snälla Ni för att Ni alltid ställer upp med mat, skjuts och omsorg...

Slängde ihop en pizza till middag - denna ständiga matfråga... Jag är så less på mat och på frågan - Va ska vi äta?????????????????????????????????????????????????????????
Det är verkligen ett störande moment men ack så viktigt!

Nu är det bara att tacka för idag... man hinner inte så mycket mera på en ledig dag men jag är ändå nöjd... Imorgon jobb igen och nu är det vintertid som gäller på kontoret. Vi jobbar till 17,00 och jag är inte hemma förrän kl. 18,00 MEN det ska nog gå bra det också.

Inga kommentarer: