fredag 18 april 2014

Vår regn

Glad påsk...(igen) det regnar ute men då kommer väl solen sen... Det känner jag på mig!
Jag sitter och tittar ut, bofinkar fulla gräsmattan. Jag har alltid tänkt mig den fågeln som stor, typ skat storlek... Fel av mig!!
Ägg frukosten är avklarad! Snuvan fortsätter hålla sitt grepp om mig men kanske en aning bättre idag.
Vi körde ett riktigt film maraton igårkväll,  först Sune på bilsemester, sen Lasse-Majas detektivbyrå.
Bra filmer båda två... Själv har jag hittat till SVT s öppna arkiv... Gamla klassiker! Plöjer just nu "Svenska Hjärtan" ha ha... Vilken story, men så nära verkligheten.
Jag sitter hela tiden och tänker på "vem" i filmen man kan förvandla till nån i Skorped... Ha ha... Tror jag har de verkliga karaktärerna klar för mig, till viss del iaf.
Ha en bra dag vet ja!! Här händer inte mycket... Men så är ju Rickard borta också... Vilket betyder en lugnare tillvaro ("blink") Är han hemma brukar det va lite annat! Mer sill å snaps om man säger så! Jag hoppade snapsen till min ägg frukost... Förvånande??  Ha haa... Ha re bäst!

Inga kommentarer: