torsdag 23 januari 2014

Helg hos mig!

Torsdag kväll - helg hos mig! Jag hade tänkt och göra värsta städningen ikväll... Men jag blev så trött efter maten så jag slocknade en stund på soffan... En snabb powernap, lite kaffe å så är man pigg igen.
Synd bara att arbetslusten inte vill dyka upp. Vi ser på modomatch och det såg mörkt ut ett tag... Men nu står det 1-1!
Rickard ser matchen på plats... Jag njuter av att se det på tv än fast det är himla skoj att se det live. På lördag är det dags igen för Modo match och då ska vi dit! Toriro AB intar arenan med arbetare och fruar... De blir kul de! Mat å hockey - en schysst kombi!

Annars då? Igår va det en ledig dag som jag ägnade åt matlagning och skjutsning av barn, en snabb sväng till Bjästa och hem.
På vägen hem peppade jag mig själv att ge mig ut och springa... Har inte sprungit sen i höstas tror jag. 4,3 km och det kändes rakt bra. Även idag känns det helt okej!

Årets första semla klämde jag i mig idag också - från Lundbergs! Smaskigt värre! På min runda på stan gjordes några fina fynd. Ett par skor till Nils för 75 kr...halva halva priset! Å det bästa av allt... Öppetköp i 365 dagar. Jo det är sant, Stadium har tydligen det upplägget. Svängde även förbi på Cervra och köpte en ny Anders-Petter stekpanna för 299kr  rätt kurs tycker jag!

Man måste passa på å fynda när tillfällena ges! Hittade även ett par ur snygga ecco stövlar för 1495kr men de va lite för mastigt för min börs just nu... De är väl nå räkningar som ska betalas också.

Nu ska jag leta fram lite arbetslust och börja städa lite så jag är något så när på gång imorgon... Gillar att fredagsstäda, de är en bra start på helgen!

Kramelikram... Ja just ja... Man måste väl prova ut nå kläder inför helgens äventyr också... HEJA MODO FRISKT HUMÖR... Vi ses på matchen... Hörde att det va fler än jag som skulle dit!

Inga kommentarer: